Blocks Projects

 

 

 

 

 

 



 

Pers en PR 

 

 

Gratis communicatie wil toch iedereen? 

 

We zien regelmatig artikelen in de krant, een plaatselijk blad,

websites of tijdschriften die best commercieel getint zijn.

 

"Dat wil ik ook", zegt dan een cliënt. Dat snap ik, maar wat men

niet weet is dat zo'n artikel meestal betaald is. Er staat dan 

boven het artikel "advertorial of editorial".  Niet iedere uitgever

doet dat, maar hoort dat eigenlijk wel te doen om misverstanden

te voorkomen. Het kan ook zijn dat de ondernemer regelmatig

advertenties plaatst en in ruil daarvoor een keer het bedrijf

mag promoten middels een artikel.

 

Het wil niet zeggen dat er totaal geen 'free publicity' mogelijk is.

Sterker nog... daar zitten uitgevers vaak op te wachten.

Zeker op veel websiteportals en blogs, staat men

te springen om 'content', zoals dat in vaktaal heet.

 

De boodschap mag dan niet commercieel getint zijn.

Heeft uw onderneming echt nieuws te vertellen,

een innovatief product ontwikkeld, dan is het heel

interessant om er een persbericht over te schrijven en

in te sturen naar de juiste media die daarin geïnteresseerd zijn.

 

Wat ook erg interessant kan zijn is het Maatschappelijk

Verantwoord Ondernemen (MVO). Steunt u een goed doel, bent

u sponsor van een vereniging dan zou ik zeker de pers informeren.

Uw onderneming komt dan op een andere positieve manier 

in de media.

 

Ik help ondernemers graag met het schrijven van zulke pers-

berichten. Maar nogmaals.... succes is alleen gegarandeerd als het

echte nieuwswaarde heeft. 

 

 

Terug >